Предлог мера и активности за родитеље учитеље и наставнике које ће утицати на смањење тежине ђачке торбе
Да би се заштитило и унапредило здравље деце и деловало на феномен“претешке ђачке торбе“ могу се предузете следеће мере и активности
Предлог мера за родитеље
§ Наменски бирати ћачку торбу или ранац која ће бити израђена од лаког и непромочивог материјала,са светлим тракама на спољашњем делу.Навикавати децу да ранац носе на леђима помоћу широких раменица.Све раменице и појасеве треба правилно затегнути правилно,да торба не виси и не пада у доњем делу.
§ Бирати пернице од лакших материјала и стварати код деце навику да у њу стављају од прибора само оно што им је неопходно за дати радни дан
§ При куповини свески избегавати свеске тврдог поврза осим ако наставник нагласи неопходност потребе за таквом свеском.
§ Заједно са дететом прегледати садржај торбе како би утврдили шта дете носи у школу а у сврху развијања навике да у торби дете носи само оно што му је заиста потребно за дати радни дан у школи
§ Охрабрити дете да каже ако осети бол или нелагодност током и након ношења торбе.
Предлог мера за ученике
§ Када се торба спушта с пода или подиже на рамена треба савити ноге у коленима
§ Свакодневно проверавати садржај торбе , у торби носити само оно што је неопходно за дати радни дан у школи.
§ Избегавати трчање по ходницима са торбом у рукама или на леђима у току одмора или пре почетка или завршетка наставе
§ Кад год је могуће треба се растеретити ђачке торбе ,торбу скинути током чекањапред школом,на аутобуском стајалишту или сличним активностима
Предлог мера за наставнике и учитеље
§ Континуирано указивати ученицима на правилно ношење ђачке торбе и како се природно седи стоји држи глава
§ Са ученицима се редовно договарати о уџбеницима и осталој литератури која им је неопходна за наредни час
§ Не захтевати од ученика да купују свеске великог формата и тврдог повеза осим ако им је то неопходно
§ Сугерисати ученицима који су заједно у клупи да наизменично носе књиге ,радне свеске,прибор или неко друго наставно средство које могу заједнички користитина часу.Ова мера има вишеструко васпитно дејство.